Sociale media zijn tegenwoordig onmisbaar bij het boeken van een vakantie

Overig 23 dec 2023
Sociale media zijn tegenwoordig onmisbaar bij het boeken van een vakantie

Tegenwoordig gebruikt bijna iedereen internet om onderzoek te doen voor een vakantie. En heel veel mensen boeken hun vakantie ook nog eens online. Zeker de jongere generatie gaat gemakkelijk online op zoek naar hun perfecte reis, waarbij specifiek zij dan ook nog sociale media gebruiken voor de oriëntatie. Ook Maaike Zuijderwijk, website manager van vakantiedealz, merkt dit. Maaike en haar team delen de beste deals en hun eigen ervaringen met hun volgers. Via sociale media en via de website geven ze advies over de leukste vakanties en reizen. Onlangs is de website van vakantiedealz volledig vernieuwd. Lees hier meer over het hoe en waarom van dit redesign.

Sociale media als inspiratiebron

Vakantiedealz behaalt veel succes met het delen van korte filmpjes over hotels en bestemmingen op Instagram. Op TikTok is vakantiedealz ook sterk aanwezig. Daarnaast zijn ze ook actief op Facebook, LinkedIn en YouTube. Ze krijgen veel verzoeken van bijvoorbeeld hotelketens of andere accommodaties die graag hun boodschap willen verspreiden via het grote netwerk van vakantiedealz. Met korte video’s en ander prachtig beeldmateriaal kunnen deze boodschappen gemakkelijk en effectief worden verspreid via sociale media. Verschillende onderzoeken laten zien dat meer dan de helft van de vakantiegangers zijn of haar vakantiekeuze laat beïnvloeden door sociale media. Of het nu gaat om tips voor activiteiten en bezienswaardigheden, accommodaties, praktische informatie of recensies, je kunt alles vinden op sociale media. En vooral de jongere generatie zoekt ook echt actief binnen Sociale media naar inspiratie.

Een crossmediale strategie

Hoe belangrijk sociale media tegenwoordig ook zijn bij het vinden van een vakantie, de crossmediale strategie werkt volgens vakantiedealz toch het beste. ‘Door onze crossmediale strategie kunnen we reizigers bereiken waar ze het meest actief zijn, zoals op TikTok en Instagram, terwijl wij hen ook een onvergetelijke ervaring bieden op onze website,’ geeft Maaike aan. vakantiedealz is via de integrale aanpak op verschillende kanalen actief. Vanuit de populaire sociale media en bijvoorbeeld via Google komen vakantiegangers op de site van vakantiedealz.

De website is onlangs volledig in een nieuw jasje gestoken. Hij heeft niet alleen een nieuw design gekregen, maar is ook een stuk gebruiksvriendelijker geworden. Het team heeft, met behulp van een aantal externe partijen, hard gewerkt aan het ontwikkelen van een website die de bezoeker ondersteunt bij het vinden van wat ze zoeken. Hierbij kun je denken aan goed werkende filter- en zoekfuncties. Met zo’n reisplatform met een integrale aanpak kunnen vakantieliefhebbers via verschillende online kanalen zichzelf voorzien van inspiratie en de beste tips voor hun eigen vakantie, super makkelijk! Vakantiedealz zit na de lancering van de nieuwe website niet stil; er wordt continu doorgewerkt aan de perfecte belevenis voor vakantieliefhebbers.

← Dit zijn de meest romantische steden van Nederland Nieuw vakantiepark bij Hanzestad Kampen zoekt proefslapers →

Dit artikel is geschreven door

Redactie Vakantienieuws
Redactie Vakantienieuws

De vaste redactie van VakantieNieuws.nl

Laat een reactie achter

Protected by WP Anti Spam