Schiphol breidt bekendste lounge uit voor passagiers

Vliegen 07 dec 2010
Schiphol breidt bekendste lounge uit voor passagiers

Luchthaven Schiphol is gestart met de vernieuwing en uitbreiding van lounge 3 achter de paspoortcontrole. Veel Nederlanders kennen deze lounge, aangezien er elk jaar ongeveer 5,3 miljoen passagiers via deze lounge reizen. De gehele oppervlakte van lounge 3 bedraagt ca. 8.400 m2. Door de oplevering, die is gepland in het najaar van 2011, wordt een realisatie van 20% aan winkel- en horeca-oppervlak voor de passagiers gecreëerd.

Concept lounge 3

Het nieuwe concept moet er toe leiden dat passagiers zich niet alleen thuis voelen en tot rust komen, maar er ook kunnen werken en winkelen. Een ruimtelijke, overzichtelijke, witte en lichte kleur moet de lounge gaan voorzien van deze sfeer. Er wordt gebruik gemaakt van staal met behoud van een warme uitstraling.

Nieuwe winkelstraat en ontmoetingsplein

Geheel nieuw in de lounge wordt een winkelstraat met in het oogspringende winkel- en horeca concepten, als Grand Café Amsterdam, Fine Food, EAST bar & bites, Bread, Pizza & Pasta di Mama en Hèrmes. Passagiers kunnen voor scherpe aanbiedingen terecht in de traditionele winkels van See Buy Fly. Tevens komt er een vestiging van XpresSpa waar reizigers, die willen ontspannen of nieuwe energie willen opdoen, terecht kunnen.

Uniek aan de verbouwing is een groot ontmoetingsplein met een groen glazen huis genaamd ‘The House of Tulips’ – dat op sensationele wijze in de lucht hangt. De ruimtes waar men kan zitten worden omringd met planten, wat het gevoel van rust en ruimte versterkt.

Schiphol preferred Airport

Mainport Schiphol wil Europa’s preferred airport blijven. Reizigers moeten kiezen voor Schiphol omdat het meer is, dan een knooppunt waar passagiers elkaar ontmoeten. De uitbreiding van lounge 3 past in het doel van Schiphol, om een preferred airport te zijn en blijven. Schiphol wil een gastvrije en inspirerende uitstraling naar reizigers uitstralen.

De winkels in lounge 3 blijven tijdens de uitbreiding gewoon open. De activiteiten vinden zoveel mogelijk ’s avonds plaats. Het kan voorkomen dat passagiers tijdelijk omgeleid worden op de luchthaven. Via borden en het luchthavenpersoneel zullen reizigers worden geïnformeerd.

← Vlucht geannuleerd? Hoe te handelen Wat zijn onveilige vliegmaatschappijen? →

Dit artikel is geschreven door

Eva de Ridder
Eva de Ridder

Eva de Ridder is een reiziger in hart en nieren. Al sinds haar zeventiende heeft ze de hele wereld over gezworven. De bedoeling was om na het afronden van haar VWO-opleiding een jaar te gebruiken om rond te reizen. Uiteindelijk heeft ze in drie jaar tijd meer dan vijftig landen bezocht om uiteindelijk zich te gaan nestelen in Nederland. Eva werkt part-time bij Klimaatinfo.nl en schrijft voor verschillende blogs en reissites. Nog steeds reist Eva minstens enkele maanden per jaar.

Een reactie

  1. ingrid
    7 december 2010 om 12:03

    Laatst las ik dat schiphol steeds minder vakantiegangers wil vervoeren in de toekomst en nu lees ik dit weer, raar.


Laat een reactie achter

Protected by WP Anti Spam