Riksja Travel verlegt aandacht naar Europese bestemmingen

Vakantie 02 jul 2020
Riksja Travel verlegt aandacht naar Europese bestemmingen

Riksja Travel speelt in op de behoefte van reizigers om in verband met de coronapandemie dichter bij huis te blijven. De reisorganisatie verlegt de aandacht naar Europese bucketlistbestemmingen en onontdekte landen met relatief weinig toerisme.

Uit een recente enquête onder ruim 2500 Riksja-reizigers blijkt dat reizen ondanks de coronapandemie nog steeds in trek is. Maar liefst 51% van de respondenten gaf aan het liefst meteen te vertrekken toen op 15 juni de grenzen van een aantal bestemmingen opengingen. Wel geeft 88% van de reizigers aan dit jaar waarschijnlijk binnen Europa te blijven.

Reden genoeg voor Riksja om de focus te verleggen naar het eigen continent en naast het mediterrane aanbod van Griekenland, Portugal, Italië en Spanje nieuwe reisbestemmingen op de kaart te zetten. De reisorganisatie ontwikkelde in de afgelopen twee jaar reizen naar IJsland, Lapland en Georgië. “Onze nieuwe Europese bestemmingen worden met zorg uitgekozen”, licht manager bij Riksja Travel Jeroen van Vilsteren toe. “Reizen met Riksja Travel betekent altijd dat je individueel reist, dat je highlights combineert met onbekende plekken en dat je het land echt leert kennen. We focussen met IJsland en Lapland op bucketlistbestemmingen, plekken die je eens in je leven bezocht wilt hebben. Zo weten we dat tal van reizigers het noorderlicht hoog op hun wensenlijst hebben staan.”

Onbekend Georgië

De keuze voor Georgië, de nieuwste bestemming die pas vorige maand werd gelanceerd, is daarentegen meer opvallend, omdat het niet het meest voor de hand liggende vakantieland is. “Georgië is op dit moment nog een grote onbekende en daardoor een echte Riksja-bestemming”, legt Van Vilsteren uit. “Het is een bestemming met veel potentie, waar je weg van de massa kunt reizen en de local experience meekrijgt.”

Populariteit neemt toe

De reisorganisatie merkt dat de Europese bestemmingen in trek zijn. De aanvragen lopen binnen en alle bestemmingen oefenen op hun eigen manier veel aantrekkingskracht uit. Het laat zien dat er nog steeds een positief reissentiment is en dat veel mensen ondanks corona nog steeds graag reizen.

Coronaproof reizen

Om de reiziger in de behoefte aan dichtbij-bestemmingen te voorzien, heeft Riksja Travel vorige week haar allereerste Europa-magazine gelanceerd. “We willen reizigers laten zien hoeveel Europa nog te bieden heeft”, aldus Van Vilsteren. “We realiseren ons echter wel dat reizen in deze gekke tijd voor sommige mensen nog steeds heel spannend is. Daarom maken we al onze reizen coronaproof en bieden we onze reizigers extra zekerheden, zoals de mogelijkheid om je reis uit te stellen of om te boeken of de garantie dat we je repatriëren als het toch misgaat. Daarover vertellen we de lezers alles in het magazine. We willen mensen vooral weer inspireren en ongelooflijk mooie reizen laten maken, met oog voor mens en planeet.”

← Eliza was here lanceert vakantieaanbod in Nederland Op vakantie, wie durft? →

Dit artikel is geschreven door

Redactie Vakantienieuws
Redactie Vakantienieuws

De vaste redactie van VakantieNieuws.nl

Laat een reactie achter

Protected by WP Anti Spam