KLM vernieuwt volledig cabine-interieur van 14 Boeing 737-800’s

Vliegen 29 apr 2021
KLM vernieuwt volledig cabine-interieur van 14 Boeing 737-800’s

KLM is gestart met het volledig vernieuwen van de cabines van 14 Boeing 737-800 toestellen, voor zowel Business Class als Economy Class. De vernieuwde toestellen, die vooral worden ingezet op Europese vluchten, bieden passagiers meer comfort en stijl en verbruiken minder kerosine omdat het totale cabinegewicht 700 kilo minder is. Het eerste vernieuwde toestel is inmiddels in gebruik genomen. In maart 2022 zal het interieur van de laatste in deze serie 737-800’s volledig getransformeerd zijn. Alle werkzaamheden worden uitgevoerd door de divisie Engineering and Maintenance van KLM.

Comfortabele, lichtgewicht stoelen

De nieuwe, ergonomisch ontworpen stoelen voor Business Class en Economy Class bieden meer comfort en extra beenruimte. De bekleding is gemaakt van grotendeels gerecycled leer. De stoelen zijn gemiddeld 20% lichter in gewicht, waardoor het totale cabinegewicht met 700 kilo verminderd is. Dit levert per vliegtuig per jaar een besparing op van 58 ton kerosine en een vermindering van 184 ton CO2-uitstoot. Voor de 14 toestellen samen betekent dit jaarlijks een besparing van 812 ton kerosine en een vermindering van 2.576 ton CO2-uitstoot.

Stijl en gemak

Alle vernieuwde Boeing 737-800’s zijn voorzien van wifi, waarvoor passagiers vouchers kunnen kopen op het gratis portaal van KLM aan boord. Passagiers krijgen altijd standaard 30 minuten lang de mogelijkheid om gratis berichten te sturen. Elke stoel heeft een eigen USB-aansluiting waarmee apparaten tijdens de vlucht kunnen worden opgeladen. Grotere bagagebakken boven het hoofd bieden meer opslagruimte aan boord. De LED-sfeerverlichting zorgt voor een frisse, rustgevende sfeer – afhankelijk van het moment van de dag.

KLM wil haar passagiers op Europese vluchten nog meer comfort en stijl bieden en tegelijkertijd de CO2-uitstoot van vluchten verminderen. Daarom blijft KLM investeren in het product aan boord en in duurzaamheid, zodat we aan de verwachtingen van onze klanten kunnen blijven voldoen en sterker uit de crisis komen.

Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience, KLM

← Transavia voegt Salzburg toe aan zomerdienstregeling KLM introduceert wifi op Europese vluchten →

Dit artikel is geschreven door

Redactie Vakantienieuws
Redactie Vakantienieuws

De vaste redactie van VakantieNieuws.nl

Laat een reactie achter

Protected by WP Anti Spam