TUI Blue wordt ’s werelds grootste merk voor vakantiehotels

Hotels 01 mrt 2019
TUI Blue wordt ’s werelds grootste merk voor vakantiehotels

TUI Blue wordt het wereldwijde ‘flagship’ hotelmerk van de TUI Group. Het aantal hotels zal groeien van de huidige tien naar ongeveer 100 hotels in 2020. TUI Group vergroot de reikwijdte van het merk en heeft de intentie TUI Blue in de komende jaren uit te bouwen tot ’s werelds grootste merk voor vakantiehotels. De huidige hotelconcepten TUI Sensimar, TUI Family Life en TUI Blue zullen vanaf zomer 2020 onder de overkoepelende merknaam TUI Blue geschoven worden. Met deze stap wil TUI de zichtbaarheid en de relevantie van het merk vergroten. Klanten zullen een aanbod aan TUI Blue hotels hebben, dat zich uitstrekt over de gehele wereld. Naast de sterke aanwezigheid in Zuid-Europa en het Caribisch gebied, richt TUI Group zich voor de uitbreiding van haar tak Hotels & Resorts ook op andere groeiregio’s, waaronder Zuidoost-Azië en de Indische Oceaan.

Eigen hotelmerk met wereldwijde aanwezigheid

“Hotels blijven een sterk en aantrekkelijk groeisegment en TUI heeft jarenlange ervaring als hotelontwikkelaar, investeerder en exploitant. TUI is het toonaangevende internationale toerismemerk. Wat we nog misten, was een hotelmerk met een wereldwijde aanwezigheid met de naam TUI op de gevel”, zegt Fritz Joussen, CEO TUI Group. “Sinds de ontwikkeling en lancering van TUI Blue drie jaar geleden, is de merknaam TUI onderdeel geworden van de hotelervaring. Na de succesvolle lancering van de eerste tien hotels, is het opbouwen van een wereldwijde aanwezigheid van het hotelmerk de volgende stap. Het bedrijfsonderdeel hotels van TUI Group zal hiermee aanzienlijk uitgebreid worden, we gaan nog meer op een wereldwijd niveau werken, waarmee we zowel het merk als de doelgroep vergroten.” Erik Friemuth, Managing Director TUI Hotels & Resorts, voegt hieraan toe: “Comfort, kwaliteit, design en authentieke, lokale ervaringen – dit zijn de kenmerken van TUI Blue. Het is modern, ongedwongen, ingetogen en aantrekkelijk voor verschillende doelgroepen en levensfasen.”

Drie formules; ‘TUI Blue For All’, ‘TUI Blue For Two’, ‘TUI Blue For Families’

TUI Blue biedt duidelijke opties voor vakantiegangers en reisagenten die op zoek zijn naar een hotelaanbod, dat precies aansluit bij de voorkeuren van de klanten. Reizigers die vooral op zoek zijn naar een authentieke en lokale vakantie-ervaring, vinden wat ze zoeken onder de naam ‘TUI Blue For All’. In de lijn van het vakantieconcept Sensimar, zal ‘TUI Blue For Two’ de formule worden voor volwassenen, waarbij het samen genieten centraal staat. ‘TUI Blue For Families’ zal alle leeftijden aanspreken en biedt heel veel activiteiten, afgestemd op de behoeften van grote en kleine gezinnen.
TUI Blue-hotels krijgen nu al de hoogste klantbeoordelingen. Met haar nieuwe ‘flagship’ hotelmerk zal TUI innovaties op hotelgebied aanzienlijk uitbreiden. Individuele diensten zoals ‘Select Your Room’ zijn beschikbaar voor een nog groter aantal hotelgasten. Bovendien zullen alle gasten via de TUI Blue-app van diverse gepersonaliseerde diensten gebruik kunnen maken.

RIU hotels en partnerships

De andere hotelmerken en -concepten van TUI worden hierdoor niet geraakt. Naast TUI Blue zal de groeistrategie van TUI Group zich blijven richten op het bekende RIU-merk, de twee clubmerken Robinson en TUI Magic Life en de 5-sterrenresorts onder de naam TUI Sensatori. TUI Group zal haar aanwezigheid in het hotelsegment verder uitbreiden, naast eigen hotels ook middels sterke partnerships en joint ventures, met onder andere Atlantica, Grupotel en andere hoteliers. Zij omarmen waar TUI Blue voor staat en zullen diezelfde beleving bieden aan hun gasten.
In het aankomende zomerseizoen en in het winterseizoen 2019/20 worden de TUI Sensimar en TUI Family Life hotels nog steeds aangeboden onder hun huidige benaming. Vanaf zomer 2020 zullen de hotels heropend worden onder het merk TUI Blue. Verdere details over de invulling volgen in het najaar.

Jumeirah Beach Hotel weer geopend →

Dit artikel is geschreven door

Patrick van Zundert
Patrick van Zundert

Halverwege de jaren negentig ben ik begonnen met intensief reizen. Eerst als zakenreiziger, later steeds meer met het doel om over reizen op internet te publiceren. Deze uit de hand gelopen hobby heeft ervoor gezorgd dat ik een redelijk deel van het jaar op pad ben. Inmiddels heb ik ongeveer zestig landen bezocht en schrijf ik op verschillende reis- en bestemmingsgerelateerde websites zoals VakantieNieuws.nl

Laat een reactie achter

Protected by WP Anti Spam