Bedorvenvakanties.nl voor gedupeerde vakantiegangers

Overig 20 jul 2010
Bedorvenvakanties.nl voor gedupeerde vakantiegangers

Soms valt je vakantie letterlijk in het water. Regen, regen en nog eens regen. Daar is weinig aan te doen.

Maar er zijn meer redenen te bedenken waarom je zuurverdiende vakantie nogal tegenvalt. Denk daarbij aan:

  • Een accommodatie die niet overeenkomt met de afspraken.
  • Een reisleider die er een potje van maakt.
  • Ongedierte in je appartement of hotelkamer.
  • Je kijkt uit op een bouwput in plaats van zeezicht.
  • Het eten in je hotel is uitermate slecht.

Natuurlijk kan je dan klagen bij je touroperator. Je mag dan hopen dat deze is aangesloten bij de ANVR. Toch levert dat niet altijd het gewenste resultaat op.

Als je vakantie een drama is, wil je snel een schadevergoeding eisen, maar hoe doe je dat? Daarvoor is er nu een nieuw initiatief: Bedorvenvakanties.nl

Bedorvenvakanties.nl is opgezet voor gedupeerde vakantiegangers, zij kunnen via de website www.bedorvenvakanties.nl een schadevergoeding eisen bij de reisorganisatie.

Uit onderzoek blijkt dat één op de vijf vakantiegangers ontevreden is over hun vakantiebestemming en teleurgesteld is bij aankomst. Deze 20% vindt dat de verwachtingen die worden gewekt en de beloftes die worden gedaan in vakantiebrochures niet worden waargemaakt. Vooral achterstallig onderhoud en een slechte hygiëne zijn veelgenoemde klachten. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos & Jansen in opdracht van het televisieprogramma ‘Red Mijn Vakantie’ van SBS6.

Alle klachten worden gepubliceerd op bedorvenvakanties.nl. Medegedupeerden kunnen zich dan aansluiten bij deze klachten en toekomstige vakantiegangers worden gewaarschuwd. Daarnaast geeft de website informatie en tips voor een onbedorven vakantie.

Dat klagen over een bedorven vakantie nut heeft, blijkt wel uit het aantal succesvolle zaken van de Geschillencommissie Reizen. Hoewel het aantal vakantieklachten in de afgelopen jaren flink is afgenomen, werd vorig jaar nog steeds bijna de helft van de in behandeling genomen klachten door de Geschillencommissie Reizen (deels) gegrond verklaard. Een gedupeerde vakantieganger ontvangt gemiddeld een schadevergoeding van ruim 700 euro.

← Blue Elephant restaurants Goedkoop tanken →

Dit artikel is geschreven door

Eva de Ridder
Eva de Ridder

Eva de Ridder is een reiziger in hart en nieren. Al sinds haar zeventiende heeft ze de hele wereld over gezworven. De bedoeling was om na het afronden van haar VWO-opleiding een jaar te gebruiken om rond te reizen. Uiteindelijk heeft ze in drie jaar tijd meer dan vijftig landen bezocht om uiteindelijk zich te gaan nestelen in Nederland. Eva werkt part-time bij Klimaatinfo.nl en schrijft voor verschillende blogs en reissites. Nog steeds reist Eva minstens enkele maanden per jaar.

Laat een reactie achter

Protected by WP Anti Spam